لغو آزمون آیلتس در ایران

سرفصل مطالب

لغو آزمون آیلتس در ایران

لغو آزمون آیلتس در ایران؟ شایعه یا واقعیت؟!

از صبح امروز تعدادی از داوطلبان آزمون رسمی آیلتس در تماس با سنترهای خود در ایران، خبر لغو آزمون آیلتس را تا اطلاع ثانوی داده اند. عده ای از داوطلبان در تماس با یکی از مراکز مجاز برگزاری آزمون آیلتس متن زیر را دریافت کرده اند:

“با سلام؛ … تمامی آزمون های آیلتس در سرتاسر کشور از اسفند ماه تا اطلاع ثانوی برگزار نخواهد شد. لطفا دقت بفرمایید برگزاری آزمون فقط برای داوطلب هایی  که تا به امروز ۱۴۰۱/۱۰/۲۱ در ماه های اسفند به بعد ثبت نام کردند، برگزار خواهد شد.”

در مراجعه به سایت یکی از سنترهای مجاز آزمون آیلتس در ایران متوجه می شویم تمامی آزمون هایی که مربوط به اسفند ماه هستند با عنوان “تکمیل شد” تغییر یافته اند!

تا زمان انتشار این خبر هنوز اطلاعیه رسمی در سایت سازمان سنجش کشور در خصوص صحت لغو آزمون آیلتس در ایران و یا موقتی بودن آن و همچنین علت لغو آزمون آیلتس منتشر نشده.

یکی از دلایل احتمالی لغو آزمون آیلتس (البته به صورت موقت) دشواری انتقال پول به سازمان IDP به خاطر تحریم‌های بانکی می باشد. گرچه آفرینش هنوز به طور کامل نمی‌تواند صحت این خبر را تایید کند و همچنان منتظر اطلاعیه رسمی سازمان سنجش هستیم.

با توجه به استرس شدید زبان آموزان و حمایت از داوطلبان عزیز کشور امیدواریم هر چه سریعتر روند برگزاری مجدد آزمون آیلتس در ایران فراهم شود تا دیگر شاهد تجربه تلخ سال های گذشته که منجر به خروج داوطلبان آیلتس از کشور برای امتحان آیلتس و البته به دنبال آن خروج ارز و بسیاری مشکلات دیگر شد، نباشیم.

 لازم به توضیح است در حال حاضر قیمت آزمون آیلتس در ایران در مقایسه با ارزانترین کشورهای همسایه نیز هزینه کمتری دارد. (اکنون در ایران حدود ۱۵۰ دلار) و دانشجویان نیازی به پرداخت ۲۰۰ تا ۲۵۰ دلار در کشورهای همسایه ندارند. چنانچه هزینه رفت و آمد و اقامت در هتل های خارجی را نیز به شهریه ثبت نام آزمون آیلتس اضافه کنیم، شاهد هزینه سنگینی هستیم که متاسفانه منجر به خروج ارز هنگفتی از کشور می‌شود.

در ادامه به محض انتشار اخبار رسمی در خصوص لغو آزمون آیلتس یا برقراری مجدد برگزاری این آزمون در ایران، اخبار تکمیلی در همین خبر به اطلاع داوطلبان محترم خواهد رسید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پشتیبان آکادمی شکوه

برای مشاوره یا طرح سوال در واتساپ با ما در تماس باشید.

امور مشاوره آزمون و مهاجرت