مهاجرت به انگلستان

سرفصل مطالب

مهاجرت انگلستان

انگلستان، یکی از مقاصد اصلی مهاجرت در دنیاست که سالانه هزاران نفر با هدف کار، تحصیل، گردش و زندگی به این کشور مهاجرت می‌کنند. راه‌‌های مهاجرت به انگلستان، بسته به شرایط هر فرد می تواند متفات باشد. وجود استانداردهای بالای زندگی،‌ دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی مطرح،‌ شرایط آب و هوایی مطلوب،‌ فرصت اخذ اقامت دائم در زمان کم‌ و فرصت‌های شغلی مناسب، از دلایل عمده مهاجرت افراد به این کشور است. 

شرایط مهاجرت انگلستان

شرایط مهاجرت به انگلستان به تفکیک روش‌های مختلف مهاجرتی در جدول زیر آورده شده است:

روش‌ مهاجرتیسن موردنیازویزای موردنیازحداقل مدرکتمکن مالی موردنیاز
تحصیلمحدودیت نداردتحصیلی دیپلم برای بالای ۱۸سال و مدرک زبانی ( IELTS)۱۰۱۵ پوند
کارحداقل ۱۸کاری کارشناسی و و مدرک زبانی ( IELTS)۱۲۷۰ پوند
سرمایه‌گذاریحداقل ۱۸سرمایه‌گذاری دیپلم و و مدرک زبانی ( IELTS)۵ میلیون الی ۱۰ میلیون پوند
ازدواجحداقل ۱۸ازدواج محدودیت نداردبه اندازه یک سال زندگی

مهاجرت انگلستان از طریق تحصیل

مهاجرت از طریق تحصیل در انگلستان، رویای بسیاری از دانش‌آموزان و دانشجویانی است که هدف آن‌ها اخذ مدارک تحصیلی در سطح جهانی است. انگلستان دومین مقصد محبوب پس از آمریکا برای مهاجرت دانشجویان است و سیستم آموزشی آن در میان ۱۰ سیستم آموزشی برتر در جهان جای گرفته است. برای تحصیل در انگلستان، متقاضی نیاز به دریافت ویزای تحصیلی دارد تا بتواند به این کشور وارد شده و در دانشگاه‌های آن تحصیل کند. ویزای Tier 4 یکی از انواع ویزاهای انگلیس است که شامل ویزاهای تحصیلی و دانشجویی می‌شود.

مهاجرت انگلستان از طریق کار

مهاجرت به انگلستان و حق کار در انگلیس به دو عامل اصلی و اولیه بستگی دارد. عامل اول کشوری است که از آن به انگلیس مهاجرت می‌کنید و عامل دوم نوع کار و شغل شما است که از طریق آن قصد مهاجرت به انگلیس را دارید. قدم اولیه برای مهاجرت به انگلستان از طریق کار، دریافت پیشنهاد شغلی و ویزای کاری انگلیس است. فردی که قصد مهاجرت از طریق کار را دارد، می‌تواند برای برنامه‌های زیر اقدام کند:

  • به‌عنوان مهاجر با ارزش بالا،
  • به‌عنوان نیروی کار ماهر،
  • به‌عنوان نیروی کار موقت،
  • کار در مشاغل خاص،
  • و به‌عنوان شهروند کشورهای مشترک‌المنافع که از تبار انگلیس هستند.

مهاجرت انگلستان از طریق سرمایه‌گذاری

سرمایه‌گذاری یکی از راه‌های مهاجرت به هر کشوری است و امکان اخذ اقامت موقت و دائم را به فرد سرمایه‌گذار می‌دهد. انگلستان نیز یکی از کشورهایی است که می‌توان از طریق سرمایه‌گذاری به آن مهاجرت کرده و اقامت موقت و دائم دریافت کرد.ویزای موردنیاز در این شرایط ویزای سرمایه‌گذاری است. نوع این ویزا Tier1 است و نیازمند حداقل ۵ میلیون پوند تمکن مالی در حساب فرد سرمایه گذاری برای دریافت آن است. شرایط سنی برای سرمایه‌گذاری در انگلستان داشتن حداقل ۱۸ سال است.

هزینه‌های اقامت در انگلیس

اگر قصد مهاجرت به کشور انگلستان را دارید حتما راجع‌به هزینه‌های زندگی در این کشور کنجکاو هستید. از مقایسه هزینه‌های زندگی و اقامت در لندن، پایتخت انگلیس و تهران نتیجه می‌گیریم که هزینه زندگی در لندن بدون در نظر گرفتن هزینه اجاره خانه ۱۳۲.۷۱٪ از تهران بیشتر است. با درنظر گرفتن هزینه اجاره خانه این مقایسه درصدی به عدد ۱۶۷.۷۸٪ می‌رسد.در زیر هزینه‌ یک سری از کالاهای ضروری را در انگلیس می‌بینید:

  • اجاره خانه تک خوابه در مرکز شهر: ۷۵۱.۵۴ پوند
  • گوشت قرمز یک کیلوگرمی ۸ پوند
  • فیله مرغ یک کیوگرمی :۵.۵۵ پوند
  • برنج سفید یک کیلوگرمی: ۱.۱۰ پوند
  • …..

بهترین شهرهای انگلستان برای مهاجرت

لندن

لندن پایتخت انگلیس و مقصدی مناسب برای تحصیل، کار و سرمایه‌گذاری است. وجود دانشگاه‌های برتر جهان و انگلستان در این شهر دلیل محبوبیت آن برای دانشجویان است. همچنین باتوجه به اینکه لندن پایتخت انگلیس است بنابراین از نظر اقتصادی مقصدی مناسب برای مهاجرت به انگلستان از طریق ثبت شرکت و سرمایه‌گذاری است. گستردگی شهر لندن و تعداد بالای جمعیت آن سبب وجود مشاغل‌های مختلف شده و امکان کار در لندن را به متقاضیان می‌دهد.

منچستر

یکی دیگر از مشهورترین شهرهای انگلستان، در صدر فرهنگ و هویت انگلستان قرار دارد. منچستر شهری فعال با رستوران‌ها، مراکز خرید و فرصت‌ها شغلی فراوان است که حتی برای دانشجویان نیز شهری مناسب برای مهاجرت به انگلستان از طریق تحصیل و زندگی است. این شهر اقتصاد خود را از طریق تولید و رشد رسانه به مرکزی برای سرمایه‌گذاری و کارآفرینی تبدیل کرده است.

بیرمنگام

این شهر به‌عنوان دومین شهر کشور انگلیس پس از لندن شناخته می‌شود. بیرمنگام مرکز صنعتی انگلستان و یک شهر بزرگ چند فرهنگی است. همین موضوع این شهر را برای کار و سرمایه‌گذاری به شهری محبوب تبدیل می‌کند. عامل دیگری که بیرمنگام را به مکان جذابی برای زندگی تبدیل می‌کند اقتصاد شهری پر رونق است. کارمندان در این شهر درآمد مساوی با شهر لندن دارند تنها با این تفاوت که هزینه زندگی در بیرمنگام ۲۲٪ کم‌تر از لندن است.

لیورپول

یکی دیگر از شهرهای مشهور انگلستان که همانند شهر منچستر فضایی فعال و دوستانه دارد که به‌همین دلیل شهری مناسب برای دانشجویان است. هزینه زندگی در لیورپول نسبت به شهرهای دیگر انگلیس کم‌تر است و پیشینه تاریخی و ورزشی، این شهر را تبدیل به شهر محبوب برای مهاجرت به انگلستان از طریق تحصیل و زندگی کرده است.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پشتیبان آکادمی شکوه

برای مشاوره یا طرح سوال در واتساپ با ما در تماس باشید.

امور مشاوره آزمون و مهاجرت