دانشگاه های برتر دنیا

سرفصل مطالب

دانشگاه های برتر دنیا

تحصیل در بهترین دانشگاه های جهان و دانشگاه‌های دارای رنک در رنکینگ جهانی QS، اهداف افراد بزرگی است که زمان خود را برای تحصیل در هر دانشگاهی هدر نمی‌دهند. بنابراین آن‌ها برای رسیدن به هدف‌های بزرگ خود به تحصیل در خارج می‌پردازند. از جمله مزیت‌های برجسته تحصیل در دانشگاه‌های برتر جهان، برخورداری از آموزش باکیفیت، تحصیل زیر نظر اساتید برجسته دنیا و کسب مدرک با اعتبار بالای جهانی است. مدارکی که گویای دانش و تجربه ارزشمند دانشجو است. به همین دلیل، این دست از افراد پس از فارغ‌التحصیلی می‌توانند در عالی‌ترین موقعیت‌های شغلی در اقصی نقاط دنیا مشغول به کار شوند.

رتبه 1 دانشگاه های برتر دنیا-موسسه فناوری ماساچوست (MIT)

موسسه فناوری ماساچوست MIT یک دانشگاه خصوصی است که در ایالات متحده آمریکا قرار دارد و توانسته است جزو دانشگاه های برتر دنیا قرار بگیرد و در رتبه‌بندی QS رتبه نخست را کسب کند. تعداد دانشجویان بین‌المللی این دانشگاه در مقطع کارشناسی، ۴۵۰ و در مقطع تحصیلات تکمیلی ۲۷۹۶ نفر است. همچنین در این دانشگاه به ازای هر چهار دانشجو، یک استاد وجود دارد. از آنجا که زبان تحصیل در این دانشگاه انگلیسی است، متقاضی باید مهارت خود در زبان انگلیسی را ثابت کند.

سازمان‌ها و نهادهای مختلفی وجود دارند که هرسال با توجه به عملکرد دانشگاه‌ها، اقدام به رتبه‌بندی آن‌ها در سطح جهانی می‌کنند. تعدادی از مولفه‌هایی که توسط این نهادها برای رتبه‌بندی دانشگاه‌ها بررسی می‌شوند، عبارت‌اند از: کیفیت امکانات دانشگاه، تعداد مقالات علمی تولید شده در سال، جوایز جهانی اکتسابی توسط دانشگاه، درصد استخدام دانشجویان پس از فارغ‌التحصیلی، قدرت علمی و اجتماعی دانشگاه و مقدار دانش اساتید دانشگاه.

در میان این رتبه بندی‌های مختلف، سه رتبه بندی جهانی کیواس QS، تایمز (THE) و رتبه بندی دانشگاه‌های جهانی CWUR بیش از همه از اعتبار برخوردار هستند. ما در این مطلب تعدادی از بهتربن دانشگاه ها را بر اساس این رتبه بندی QS گردآوری کرده‌ایم. 

رتبه 2 دانشگاه های برتر دنیا-دانشگاه آکسفورد

دومین دانشگاه در لیست بهترین دانشگاه های جهان QS دانشگاه آکسفورد است که یکی از دانشگاه های برتر انگلستان محسوب می‌شود. در این دانشگاه بیش از ۲۴۰۰۰ دانشجو وجود دارد که ۴۵% آن‌ها دانشجویان بین‌المللی از ۱۶۰ کشور مختلف دنیا هستند که این دانشگاه را برای تحصیل انتخاب می‌کنند. دانشجوی خارجی برای تحصیل در دانشگاه آکسفورد باید در آزمون پذیرش این دانشگاه شرکت نموده و نمره قبولی در آن را کسب کند. آزمون‌های پذیرش دانشگاه آکسفورد توسط ارزیابی کمبریج (CAAT) اجرا می‌شود.

آزمون‌های مورد نیاز برای اخذ پذیرش در این دانشگاه با توجه به رشته‌ای که شخص قصد تحصیل در آن را دارد، با یکدیگر متفاوت هستند. تعدادی از آزمون‌های برگزار شده در این دانشگاه عبارت‌اند از: آزمون BMAT، آزمون CAT، آزمون MAT و آزمون PAT. همچنین آزمون‌های زبان انگلیسی مورد نیاز برای تحصیل در این دانشگاه TOEFL یا TOEFL iBT، آیلتس و آزمون زبان انگلیسی CPE هستند.

رتبه 3 دانشگاه های برتر دنیا-دانشگاه استنفورد

دانشگاه استنفورد یکی از دانشگاه‌های برتر آمریکا است که توانسته است رتبه سوم لیست رتبه بندی QS را به خود اختصاص دهد. در پاییز سال ۲۰۲۱ میلادی، ۷۸۵۸ دانشجوی کارشناسی در این دانشگاه به تحصیل پرداخته‌اند و به ازای هر ۵ دانشجو یک استاد در دانشگاه استنفورد وجود دارد. متقاضی برای اخذ پذیرش در این دانشگاه باید از معدل و رزومه تحصیلی مناسب برخوردار باشد و برای دوره کارشناسی در یکی از آزمون‌های SAT و ACT و برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در آزمون GRE شرکت کند.

دانشجویان مقطع کارشناسی استنفورد ملزم به گذراندن یک سال تحصیل در کالج زبان این دانشگاه هستند.

دانشگاه کمبریج

  • یکی از دانشگاه‌های برتر انگلستان
  •  همچون دانشگاه استنفورد آمریکا در لیست دانشگاه های برتر دنیا رتبه سوم لیست QS
  •  تعداد دانشجویان مقاطع مختلف در حال تحصیل در این دانشگاه در سال ۲۰۲۰ میلادی ۲۴۴۵۰

متقاضیان ایرانی برای اخذ پذیرش در دانشگاه کمبریج باید ۸۰% از نمرات آزمون ملی (کنکور) را کسب کرده باشند و معدل پیش‌دانشگاهی آن‌ها ۱۸ باشد. همچنین افرادی که متقاضی تحصیل در دوره‌های تئوری دانشگاه کمبریج هستند باید در ۴ ساله دبیرستان معدل ۱۹ را کسب کرده باشند. به علاوه جهت تحصیل در برخی از دوره‌های تحصیلی ارائه شده در دانشگاه کمبریج متقاضی باید در آزمون ارزیابی دانشگاه (هر رشته ارزیابی مختص به خود را دارد) شرکت کند. از آنجا که زبان تحصیل در این دانشگاه انگلیسی است، ارائه مدرک زبان انگلیسی برای تحصیل در این دانشگاه ضروری است.

دانشگاه هاروارد

  • یکی دیگر از دانشگاه‌های معتبر آمریکا
  • کسب رتبه پنجم از لیست دانشگاه های برتر دنیا QS
  • تعداد دانشجویان بین‌المللی در حال تحصیل در دانشگاه هاروارد ۹۹۷۷ نفر از 160 کشور

برای تحصیل در دانشگاه هارواردT متقاضی باید دارای دیپلم باشد و در یکی از آزمون‌های SAT یا ACT شرکت کند. همچنین ارائه یکی از مدارک زبان انگلیسی برای تحصیل در این دانشگاه الزامی است.

موسسه فناوری کالیفرنیا Caltech

  • واقع در ایالات متحده آمریکا
  • کسب رتبه ششم از لیست دانشگاه های برتر دنیا QS
  • تقریبا به ازای هر ۳ دانشجو یک استاد در این دانشگاه در حال تدریس
  • تحصیل سالانه ۹۳۸ دانشجوی کارشناسی و ۱۲۹۹ دانشجوی تحصیلات تکمیلی در موسسه فناوری کالیفرنیا
 
متقاضی برای تحصیل در این دانشگاه باید از سابقه تحصیلی مناسب برخوردار باشد و در یکی از دو آزمون SAT  و یا ACT شرکت کند. لطفا توجه کنید که ارائه بخش موضوعی آزمون SAT به موسسه فناوری کالیفرنیا در ژانویه ۲۰۲۰ به طور کامل حذف شد و نیازی به ارائه نمره این بخش نیست. همچنین متقاضی باید مهارت زبانی خود را با ارائه یکی از مدارک آزمون زبان دولینگو یا TOEFL IBT اثبات کند.

کالج سلطنتی لندن

  • یکی از دانشگاه‌های برتر انگلستان
  •  کسب رتبه هفتم از لیست دانشگاه های برتر دنیا QS
  • دارای ۱۷۰۰۰ دانشجو و ۸۰۰۰ کارمند
 
برای تحصیل در کالج سلطنتی لندن، متقاضی باید دارای دیپلم با معدل ۱۸ الی ۱۹ باشد و توانسته باشد در کنکور سراسری رتبه کشوری عالی کسب کرده باشد. همچنین برای تحصیل در رشته‌های پزشکی متقاضی باید در آزمون BMAT و برای تحصیل در رشته‌های ریاضی در آزمون MAT شرکت کند. به علاوه دانشجوی بین‌المللی برای تحصیل در این دانشگاه باید مهارت زبانی خود را با ارائه یکی از مدارک زبانی اثبات کند.

دانشگاه صنعتی زوریخ (ETH)

  •  یکی از بهترین دانشگاه های جهان برای تحصیل در سوئیس
  •  رتبه هشتم لیست دانشگاه های برتر دنیا QS

متقاضی بین‌المللی برای تحصیل در مقطع کارشناسی دانشگاه صنعتی زوریخ، موظف به شرکت در امتحان تکمیلی تعیین شده توسط آموزش عالی سوئیس (ECUS) است. همچنین در این دانشگاه برنامه‌های تحصیلی به زبان‌های مختلف آلمانی، فرانسوی، ایتالیایی، اسپانیایی و انگلیسی ارائه می‌شوند که هر کدام الزامات خاص خود را دارند. برای تحصیل به زبان انگلیسی ارائه یکی از مدارک زبانی ضروری است.

کالج دانشگاهی لندن UCL

  • یکی از دانشگاه‌های برتر بریتانیا 
  •  رتبه هشتم لیست دانشگاه های برتر دنیا QS
  • ۴۸۱۶۸ نفر دانشجو در مقاطع مختلف 

برای اخذ پذیرش در این دانشگاه علاوه بر داشتن رزومه تحصیلی مناسب و ارائه ریز نمرات متقاضی باید در آزمون ورودی کالج دانشگاهی لندن (UCAS) شرکت کند. همچنین متقاضی جهت تحصیل در برخی از رشته‌ها باید در آزمون A-LEVEL شرکت کند. به علاوه متقاضیان بین‌المللی برای اثبات مهارت انگلیسی خود باید به هنگام ثبت‌نام یکی از مدارک آیلتس یا تافل را به دانشگاه ارائه دهند.

دانشگاه شیکاگو

  •  یکی از دانشگاه‌های معتبر ایالات متحده آمریکا
  •  رتبه دهم لیست دانشگاه های برتر دنیا QS
  • ۷۰۱۱ دانشجوی مقطع لیسانس و ۱۰۴۵۹ دانشجوی مقطع تحصیلات تکمیلی

داشتن رزومه تحصیلی مناسب و ریز نمرات دوران دبیرستان از جمله شرایط اخذ پذیرش در این دانشگاه برای متقاضیان خارجی است. همچنین افراد می‌توانند در یکی از آزمون‌های SAT و ACT شرکت کنند و نمرات آن را به دانشگاه ارسال کنند یا در آزمون ورودی دانشگاه UChicago شرکت کنند. همچنین دانشگاه شیکاگو فقط دانشجویانی را می‌پذیرد که سطح بالایی از مهارت زبان انگلیسی را داشته باشند. بنابراین متقاضی می‌تواند هر آزمون مهارت انگلیسی را که معتقد است توانایی زبان انگلیسی وی را نشان می‌دهد به دانشگاه ارسال کند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پشتیبان آکادمی شکوه

برای مشاوره یا طرح سوال در واتساپ با ما در تماس باشید.

امور مشاوره آزمون و مهاجرت